New York je hebt zoveel energie, zoveel mooie plekken, zoveel ambitieuze mensen, zoveel inspirerende bedrijven en mij zoveel herinneringen gegeven! Cheers op deze geweldige ervaring en kijkend naar de toekomst, niet wetend wat de toekomst mij gaat brengen, maar deze ervaring pakt niemand mij meer af!
New York bedankt! De World leading agencies Ogilvy, BBDO, MediaMonks en Code and Theory bedankt voor jullie inspirerende verhalen op de meest waanzinnige locaties. Girlbosses Renske van Noobie box en Annemieke van MikiMedia bedankt voor jullie ambitieuze verhalen. New York bedankt voor je energie! Wat ik meeneem? Challenge jezelf altijd, stel doelen én houdt focus. Zolang jij je passie volgt, komt alles goed!
BBDO Advertising Agency
BBDO: Eén van de bekendste namen in de wereld van de reclamebureaus. Met 289 kantoren verdeeld over 81 landen is dit een van de grootste reclamebureaus ter wereld. En wij mochten binnenkijken. In de visie van BBDO is alle communicatieproblematiek te herleiden tot merkproblematiek. Het antwoord ligt daarentegen nog maar zelden in het gebruik van alleen traditionele reclame-uitingen, zoals commercials en advertenties. In samenhang daarmee brengt het bureau alle relevante vakdisciplines onder één dak. Op maandag 14 oktober mochten wij bij BBDO binnenkijken. De Achterhoekse Pol Hoenderboom is VP, Creative Director. Een titel waar Pol trots op mag zijn als je het ons vraagt. Met 350 awards op het bureau doet hij zijn werk met passie, en dat is iets waar hij trots op is. In een twee-en-een-half durende meeting heeft Pol ons de ins en outs van het werken voor het grootste bedrijf ter wereld gegeven. In New York verbaast Pol zich nog elke dag, alles in Amerika is groot en dat ziet hij terug als creatief. Zijn inspiratie haalt hij uit het leven, door de kleine dingen om te draaien maak je iets wat mensen willen zien. Pol gaf als levenstip mee dat het áltijd goed komt. Het ene moment ben je niet goed, en voor je het weet sta je aan de top! Want ook al kom je uit de Achterhoek, je kunt overal in de wereld werken.
Ogilvy Advertising Agency
Ogilvy mag zichzelf net als BBDO, tot de top van de reclamebureaus in de wereld rekenen. Op woensdag 16 oktober mochten wij binnenkijken bij het internationaal reclamebureau met meer dan 130 vestigingen wereldwijd, verdeeld over 83 laden. Als world leading agency maken ze de klanten die ze hebben net zo wereldwijd. Klanten als KFC, Coca-Cola, Philips, Volvo, Bacardi en ga zo nog even door, niets is ze te gek. Door te blijven uitpakken hebben ze een enorm groot portfolio opgebouwd. Dit portfolio kun je bekijken op hun website. Ogilvy is dé thuisbasis van een breed scala aan creatieve denkers en doeners die maar één doel hebben: making a brand better. Hoe eenvoudig dat ook klinkt, het is de grootste uitdaging van vandaag. Wij spraken met James Hall, de strategy director van Ogilvy. En wij stelden hem de vraag wat hij ons mee zou willen geven in de toekomst? Challenge jezelf altijd, stel doelen en houdt focus. Lees eens een magazine die je nog nooit hebt gelezen. Doe je koptelefoon af in het OV en luister naar de mensen om je heen. Ga samenwerken met andere expertises en leer van de verschillen. En zijn laatste tip? Ga op reis en leer andere culturen verstaan (check, New York)
MediaMonks The Global Creative & Production Partner
Op woensdag 17 oktober mochten wij bij MediaMonks binnenkijken. In 2001 begonnen ze in een garage in Hilversum, gewoon voor de lol. Een start-up kun je het Hilversumse MediaMonks allang niet meer noemen. Nu heeft MediaMonks kantoren in wereldsteden als New York en Shanghai, wint het met zijn reclamecampagnes, websites, apps en games awards én is het onderwerp van een felle biedingenstrijd die in de honderden miljoenen euro’s loopt. Het bedrijf met 900 werknemers heeft vestigingen in twaalf steden. Grotendeels werken de “Monks” in ons eigen Hilversum. De rest werkt in internationale kantoren en wij brachten een bezoek aan het kantoor in New York. De klanten zijn onder andere Amazon, Mercedes-Benz, Google en Netflix. The Global Creative & Production Partner, zoals MediaMonks zichzelf noemen zijn wereldwijd bezig met interactive experiences, content en campagnes van álle groottes, e-commerce platforms & innovation overall. Jason Prohaska bracht de energie over door middel van zijn inspirerende woorden. De volgende tips gaf hij ons mee om te blijven groeien. Check de cultuur van het bedrijf, en voel je er thuis. Zorg dat je elke ochtend opstaat met een glimlach. En besef dat jij een echte maker bent, wat jij maakt het verschil.
Code and Theory Digital Agency
Code and Theory is een creatief bureau dat de beste producten en merkervaringen ontwerpt. Ze werken met toonaangevende merken en start-ups, waaronder adidas, BBC, Citi, CNN, Comcast, Google, HP, J.P. Morgan Chase, United Technologies, L’Oreal, Nasdaq, NBC, New York Life en WWE. Het team van Code and Theory bestaat uit meer dan 500 strategen, technologen, ontwerpers, analisten en contentmakers die werken vanuit kantoren in New York City, San Francisco, Londen, Atlanta, Los Angeles en Manila. De volgende tips hebben wij meegekregen om te blijven groeien. Be yourself en durf buiten je comfort zone te treden. Don’t limit yourself, alles is mogelijk. Doe waar je goed in bent, dan kun je zorgen voor impact. Dit is Code and Theory en wij stonden op de 65ste verdieping van het World Trade Center, met een fantastisch uitzicht, op donderdag 17 oktober!
Girlboss Renske Gosselink
Op donderdag 17 oktober spraken we met Girlboss Renske Gosselink. Renkse woont in Brooklyn met haar man en dochter Kiki. Samen met haar twee mede-oprichters besloot ze om in New York iets moois uit haar thuisland Nederland te brengen voor aanstaande vrouwen. And there she is: Noobie Box. Noobie Box is een gratis geschenkdoos voor aanstaande moeders, gevuld met geweldige producten, coupons en vertrouwde informatie om vrouwen te ondersteunen tijdens de eerste dagen, weken en maanden van het moederschap.
The Wing
Wij hadden de koffiedate met Renske van Noobie Box in The Wing (women only working space), de droomwerkplek van elke vrouw (als je het mij vraagt). Je kunt hier netwerken en samenwerken met andere vrouwen. Door samen te werken bereik je meer en ontstaat er magie, zo zeggen oprichters Alda Ly en Chiara De Rege. Hier geloof ik meteen in, want het ziet er geweldig uit.
Girlboss Annemieke de Keijzer
Annemieke de Keijzer is een strateeg op het gebied van sociale media en de girlboss van MikiMedia, een klein bureau dat mensen en organisaties helpt om contact te maken met hun publiek via creatieve marketing en communicatie. Annemieke werd geboren en getogen in Nederland en maakte van New York haar nieuwe thuis eind 2012. Annemieke was een ‘early adopter’ van sociale media voor bedrijven en ontwikkelde en voerde sociale media-strategieën uit voor verschillende bedrijven in de VS en Europa. Na 13 jaar een vaste baan te hebben gehad in NL, besloot Annemieke MikiMedia te starten om zich zo te kunnen concentreren op wat zij het leukste vindt: bedrijven helpen socialer te zijn. Dit betekent hen ondersteunen met hun strategische plannen, hen trainen, te coachen en hen te helpen met geweldige inhoud. Dit is girlboss Annemieke, en wij hadden een date op vrijdag 18 oktober!
New York bedankt
De World leading agencies Ogilvy, BBDO, MediaMonks en Code and Theory bedankt voor jullie inspirerende verhalen op de meest waanzinnige locaties. Girlbosses Renske van Noobie box en Annemieke van MikiMedia bedankt voor jullie ambitieuze verhalen. New York bedankt voor je energie! Wat ik meeneem? Challenge jezelf altijd, stel doelen én houdt focus. Zolang jij je passie maar volgt, komt alles goed!