logo
De creatieveling met een geordend bureau, de conceptdenker met oog voor detail, de perfectionist die durft te falen. Ambitieus, maar ik word niet moe van alles wat ik met een glimlach doe!
Mijn naam is Esmee Horsman. Een vlotte meid van 24 jaar vol enthousiasme. Op dit moment studeer ik Creative Business op Hogeschool Saxion in Enschede. Ondertussen heb ik al aardig wat ervaring op gedaan als grafisch vormgever. Via mijn vooropleiding ‘grafische vormgeving’, mijn bijbaan als ontwerper bij reclamebureau Stijlgenoten en als student assistent op het Saxion in Enschede. Van september 2018 tot en met januari 2019 was ik werkzaam in het campagne team van Wehkamp, hier heb ik mij op online gebied kunnen ontwikkelen. En van februari tot en met juni 2019 kon je mij vinden bij het leukste vrouwenblad van Nederland, LINDA.
Bij alles wat ik doe probeer ik het maximale uit mijzelf te halen, voel ik mij verantwoordelijk en ga ik voor het hoogst haalbare resultaat. Het bedenken tot aan het coördineren van campagnes, van het briefen tot aan het beoordelen van uitingen, daar ligt mijn passie en ik doe niets liever dan dat!

(s)talking?

WINNAAR ARTICA BATTLE 2018 💪🏻
69
portfolio_page-template-default,single,single-portfolio_page,postid-69,stockholm-core-1.0.8,select-theme-ver-5.1.5,ajax_fade,page_not_loaded,side_area_slide_with_content,wpb-js-composer js-comp-ver-6.0.2,vc_responsive

WINNAAR ARTICA BATTLE 2018 💪🏻

Unaniem gekozen door de klant(en), docenten én Artica, het grootste compliment wat je maar kan krijgen! Vijf dagen keihard werken, korte nachten, vallen en opstaan, maar wat heb ik genoten! Ongelofelijk trots op dit team! Artica en Bruins bedankt dat we voor jullie aan de slag mochten!

 

 

De Artica Battle, dé challenge waarin, wij studenten van de opleiding Media, Informatie en Communicatie (Saxion), onder begeleiding van Artica werken aan opdrachten van échte klanten. Een week lang en onder grote druk, net als bij een echte baan. Ook dit jaar was het weer een geslaagde editie met mooie cases van Hartman, Dancing Bruins en Twente Marketing.

 

 

Halverwege het tweede jaar moet je kiezen welke uitstroomrichting je wilt gaan volgen. Kies je zoals ik voor de richting Marketing, dan begin je met de Artica Battle. Van derdejaars studenten hadden we al van alles gehoord over de battle. Ze vertelden vooral dat het een heftige week is, met lange dagen. Veel klasgenoten waren daar ook bang voor. Wij hadden er vooral veel zin in. En toen we op maandagochtend ook nog eens hoorden dat we de case van Dancing Bruins hadden, waren we al helemaal enthousiast.

 

 

Leuke haakjes
Maar dan moet je aan de slag. We probeerden eerst heel goed de opdracht te begrijpen. Wat was precies de bedoeling? Wat moeten we opleveren? En vervolgens gingen we op onderzoek uit. Wat doet Dancing Bruins nu al? Wat zou daarbij passen? Ze doen al zo veel leuke dingen; het is lastig om daarbij een goed nieuw concept te bedenken. Langzamerhand kregen we allerlei ideeën. “Leuke haakjes”, zoals de creatieven van Artica steeds zeiden. Maar nog geen overkoepelend idee. We vonden het aan het begin vooral moeilijk om niet te veel in middelen te denken. En die feedback kregen we dan ook steeds. Middelen komen later wel, eerst het concept.

 

‘Dat gaat ons niet gebeuren’
Onze docenten zeiden vooraf dat de meeste groepen vorig jaar op dinsdagavond pas tot een echt concept kwamen (voor jouw beeld: we moesten op woensdagmiddag presenteren). Wij dachten “ja doei, dat gaat ons zéker niet gebeuren”. Maar het werd later en later. We kregen veel verschillende feedback, van docenten en de mensen van Artica. Super fijn, want daar hebben we veel van geleerd. Maar eerlijk is eerlijk, we hebben ook op punten gestaan dat we echt het gevoel hadden dat we niet meer konden. Gelukkig was er steeds iemand in het groepje die ons er doorheen wist te sleuren. En met resultaat, want dinsdagavond om 20 uur kwamen we voor ons gevoel echt tot een concept!

 

De battle
De woensdagochtend gebruikten we om de presentatie voor te bereiden. Onze focus was om dicht bij de rebelse stijl en kleuren van Bruins te blijven. Eigenlijk wilden we onze kleding ook daarop aanpassen, maar om nou in fel roze voor de klas te gaan staan… haha. We kozen toch maar voor klassiek zwart. Om 14 uur moest het dan gebeuren: ons concept presenteren aan onze docenten, andere studenten, Artica én aan de klant. Natuurlijk heb je zelf altijd gevoel dat bepaalde dingen beter kunnen, maar we waren over het algemeen tevreden over de presentatie. En inhoudelijk bleek ons concept ook goed, want we werden gekozen als winnaar van de Bruins-case. Yes!

 

 

Gebrand om te winnen
Samen met de winnaars van de andere twee cases mochten we door naar de grote finale op vrijdag in het Metropool. Oeh, toen werd het pas echt spannend. Met de feedback die we woensdag hadden gekregen, gingen we donderdagochtend vanaf 8 uur weer keihard aan de slag. Want perfectionistisch als we alle vier zijn, waren we gebrand om te winnen! We probeerden de sterke punten in ons concept verder uit te breiden om het naar een hoger niveau te tillen. Hoewel we uiteindelijk last-minute de presentatie vrijdag nog moesten voorbereiden – en we hartstikke gespannen waren – is het ons blijkbaar wel gelukt. “De winnaar van de Artica Battle 2018 is… groepje Bruins”. We konden alleen maar lachen toen. Wauw!

 


Het is on gelukt

Wat een ervaring! Het bezoekje aan Artica, wat onderdeel was van de battle, heeft echt indruk gemaakt. Wat een mooi gebouw, en wat een fijne sfeer ook. Maar wat ook indruk heeft gemaakt, is het intensief samenwerken om iets moois te maken. Elkaar feedback geven en feedback ontvangen. Steeds weer verder gaan omdat je een doel hebt. Ja, dat neem ik zeker allemaal mee in mijn studie en daarna. Ik ben vooral zó blij dat het ons gelukt is. Het is ons gelukt om de cirkel rond te maken en écht een concept te bedenken. En dat we daarmee ook nog eens naar Berlijn mogen: top!